Friday, October 15, 2010

KENAPA SEKARANG BUKAN SEMALAM...

Dari sudut lensa aku,aku terlihat CAHAYA....
hurm...CAHAYA???
setahu aku hidup aku tiada CAHAYA tapi ada WARNA dalamnya...
dari mana ia datang?dari mana ia lahir dan mengapa ia muncul???
aku tertanya-tanya dalam diri.....
ingin ku tanya pada TIN COCA-COLA tp ia SENYAP....
aku tanya pada KERTAS A4 ia diam MEMUTIH....
aku tanya pada KOTAK tapi ia KOSONG...
lalu aku tanya SEPATU ALL STAR....
jawabnya jejak semula TAPAK ini,jawapanya ada dimana kali terakhir kau pergi...
....tanpa....SELAMAT TINGGAL....
aku DIAM,
aku KAKU,
aku MATI SEKETIKA....
OH!!!berdosakah aku....
mungkin la....
tapi CAHAYA ini menyambut aku tanpa DENDAM...
bagai menyambut kelahiran ANAK RAJA,bagai SIRIH pulang ke GANGANG dan bagai diriku pulang dari SESAT dalam DIMENSI 3D....
TERIMA KASIH SEMUA.....
lalu aku tertanya........
KENAPA SEKARANG...BUKAN SEMALAM...

No comments: